Politica de retur
Aromela nu este doar o plantație de plante și fructe ecologice, ci este și o pasiune din suflet, pentru oameni și natură.
O pasiune ce ne urmărește prin fiecare pas al procesului de producție, de la cultivarea și culegerea propriilor fructe, până la procesarea și ambalarea lor.
Astăzi, sub brandul Aromela există nenumărate produse din fructe bio pe care noua ne place sa le numim: mină de aur pentru corp.
1.1 Conditii generale:
Conform legislatiei in vigoare (OUG 34/2014 cu modificarile
si completarile ulterioare), cu privire la regimul juridic al contractelor la
distanta – art 12, pct a) si Directiva 97/7/CE a Parlamentului European si a
Consiliului din 20.05.1997 privind protectia consumatorilor cu privire la
contractele la distanta – art 3, pct (2), primul paragraf) contractele de furnizare de produse alimentare, bauturi sau alte
bunuri de consum curent furnizate la domiciliului consumatorului, la resedinta
acestuia sau la locul sau de munca prin distribuitori stabili nu pot fi
denuntate unilateral. O data produsele primite, acestea NU mai pot fi
returnate.
De asemenea, in conformitate cu OUG34/2014 cu modificarile si completarile
ulterioare, pentru produsele non-alimentare consumatorul beneficieaza de un
termen de solicitare retur de 14 zile calendaristice valabil de la
data cand acesta a intrat in posesia produsului comandat on-line si livrat prin
intermediul unui curier agreat de furnizor.
Consumatorul are obligatia sa primeasca personal coletul cu produsele
comandate, iar in cazul in care coletul este deteriorat, sa ceara curierului pe
loc intocmirea unui proces verbal de colet deteriorat. Coletul deteriorat NU se
va deschide pentru verificarea produselor. Consumatorul poate in acest caz,
fara a deschide coletul, sa refuze primirea. Nu se accepta reclamatii
ulterioare sau returul produselor pentru care, la primirea coletului cu urme
vizibile de deteriorare exterioara, nu s-a intocmit proces verbal de “colet
deteriorat”, optiune oferita de curier.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana
fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt
definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
In conformitate cu OUG34/2014, Consumatorul care doreste sa isi exercite
dreptul de retragere si retur, trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte:
- Produsul
returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat (în
ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte şi
documentele care l-au însoţit).
- Cheltuielile de
returnare vor fi suportate integral de consumator, iar rambursarea
contravalorii produsului se va face in cel mult 14 zile calendaristice de
la receptia produsului care a facut obiectul vanzarii.
Produsele expediate prin intermediul
curieratului trebuie sa fie returnate OBLIGATORIU cu optiunea de
"Deschidere colet la livrare" pentru a permite furnizorului sa
verifice continutul si aspectul fizic al produsului returnat. In cazul in care
produsele returnate nu beneficiaza de aceasta optiune, DeliciuDeCiocolata isi
rezerva dreptul de a refuza receptia acestora.
Expedierea produsului ambalat necorespunzator, care duce la
deteriorarea acestuia pe durata transportului, atrage in totalitate raspunderea
expeditorului, in acest caz consumatorul.
Furnizorul verifica aspectul fizic si functional al produselor returnate in
termen de 14 zile de la data achizitiei si va informa Consumatorul cu privire
la starea acestora.
Prin exceptie de la prevederile OUG 34/2014, societatea
noastra poate accepta, in anumite conditii, ca si un Consumator persoana
juridica sa isi exercite dreptul de retragere si retur, dar acesta se va
exercita in termen de maxim 3 zile calendaristice de la data receptionarii
produselor. Societatea noastra nu isi asuma obligatia de a accepta un retur al
produselor de la o persoana juridica, exceptand cazurile expres prevazute de
lege in acest sens. In caz de accept al returului, Consumatorul persoana juridica
va avea aceleasi obligatii si va trebui sa indeplineasca aceleasi conditii ca
si in cazul Consumatorului persoana fizica.
1.2. Solicitarea returului:
Notificarea deciziei de retur se va face prin completarea
formularului de retur. In acest sens, consumatorul va trimite solicitarea
formularului prin email la adresa contact@bioarca.ro.
Selectati comanda din care doriti sa returnati produse
(ATENTIE! NU se accepta returul produselor alimentare,
conform reglementarilor legale in vigoare, sau al produselor
pentru care nu s-a intocmit la livrare, impreuna cu curierul, proces verbal de
“colet deteriorat”, in cazul primirii coletului cu urme vizibile de deterioare
exterioara).
Bifati produsele pe care le returnati.
Selectati din lista “Motiv solicitare retur”.
In campul “Observatii” va rugam sa ne transmiteti datele pentru returul
banilor: IBAN, beneficiar, banca beneficiarului. Puteti opta de asemenea pentru
folosirea banilor pentru comenzi ulterioare, iar in acest caz va rugam sa
specificati acest lucru!
Apasati “Trimite Solicitarea”.
Veti primi mesajul “Cererea de retur a fost adaugata cu succes!”.
Consumatorul va transmite produsele returnate, costurile de transport fiind
suportate integral de acesta, la adresa:
“sat Catunu, str Migdalului nr 40, com Cornesti, jud Dambovita”
Dupa completarea formularului de retur, produsele in cauza trebuie sa ajunga la
Furnizor in termen de 14 zile calendaristice.
1.3. Conditiile privind starea produsului pentru care se
solicita retur:
• sa fie cu etichetele specifice de
identificare si ambalaje intacte.
• sa fie insotit de toate accesoriile cu care a fost
livrat, inclusiv manual de utilizare si certificat de garantie, daca este
cazul.
• sa nu prezinte deteriorari de aspect fizic sau
functional.
• sa nu prezinte elemente sau subansamble lipsa.
• sa nu aiba urme de utilizare sau instalare (resturi
alimentare, praf, pete, zgarieturi, tevi taiate, modificari, etc).
Daca produsul returnat a fost insotit de materiale
promotionale sau cadouri, se vor returna si acestea in conditiile de aspect
fizic, functional si ambalare asa cum au fost receptionate.
In cazul in care produsul returnat nu indeplineste conditiile de retur
mentionate, furnizorul isi rezerva dreptul (in conformitate cu OUG134/2014) sa
retina din valoarea produsului sumele necesare reconditionarii acestuia pentru
a fi adus la starea initiala cand a fost receptionat de Consumator.
1.4. Situatiile in care nu se pot returna produsele
achizitionate on-line:
Nu se pot returna produse aflate in una sau mai multe
dintre urmatoarele situatii:
• Produsele alimentare si asemanatoare acestora,
datorita riscului de deterioare.
• Produsele comandate on-line dar care au fost ridicate
direct din depozit.
• Produsele achizitionate de persoane juridice.
• Produse aduse pe "comanda speciala" (COMANDA
SPECIALA este definita ca find lista de produse comandate de catre
Consumator si care nu se afla in stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi
livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati
de parti).
• Produsele cu etichetele de identificare ale produsului
sau ale ambalajului deteriorate sau lipsa.
• Produsele care prezinta urme de utilizare sau
instalare (resturi alimentare, praf, pete, zgarieturi, tevi taiate, modificari,
etc).
1.5. Conditii generale privind returnarea banilor catre
Consumator:
Returnarea banilor se efectueaza numai daca produsul a fost
achitat de catre Consumator si returnat la Furnizor in termenii precizati de
lege (OUG34/2014 cu toate completarile ulterioare).
Pentru produsele returnate in primele 14 zile calendaristice de la achizitie,
termenul de rambursare a banilor este de 14 zile calendaristice de la data cand
Furnizorul a receptionat produsul returnat.
Returnarea banilor se poate face dupa cum urmeaza:
1.5.1. pentru Comenzile achitate cu card bancar -> prin
restituire in contul din care a fost efectuata plata sau transfer bancar in
contul bancar transmis de client;
1.5.2. pentru Comenzile achitate cu OP -> prin
virament bancar;
1.5.3. pentru Comenzile achitate
ramburs -> prin restituirea contravalorii produsului in contul
bancar transmis de client.
Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vandute
sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate, in
cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el insusi Bunurile (se va lua data
cea mai recenta)
1.6. Costul Transportului
Retur Total - In cazul in care Consumatorul returneaza
integral comanda si nici unul din produsele aferente nu se incadreaza in lista
specificata la punctul 1.4., Furnizorul va returna atat contravaloarea
produselor comandate, cat si costul de transport aferent expeditiei coletului
de la Furnizor la Consumator.
ATENTIE: costul de transport aferent returului va fi suportat
integral de catre Consumator.
Retur Partial - In cazul in care Consumatorul returneaza partial comanda,
respectand specificatiile de la punctul 1.4., Furnizorul va returna doar
contravaloarea produselor respective, fara a returna si costul de transport
aferent expeditiei coletului de la Furnizor la Consumator.
ATENTIE: si in acest caz costul de transport aferent returului va
fi suportat integral de catre Consumator.